Share

cj1(1).jpgConsiliul Judeţean Buzău, în parteneriat cu Asociaţia Four Change, SC Centrul de Consultanţă şi Studii Europene SRL, SC RD Global Project Consulting SRL, Consiliul Judeţean Mureş, Tecseo SRL şi SC Dechiro Consulting SRL, a implementat în perioada 07.04.2014 – 06.12.2015

 proiectul cu titlul ”Program de intervenţii integrate pentru şomeri – certitudinea unui viitor durabil, POSDRU/125/5.1/S/126033, cod SMIS 51369.

Proiectul a fost cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare“, Domeniul major de intervenţie 5.1 „Dezvoltarea şi implementarea măsurilor active de ocupare“ – proiecte strategice.

Valoarea totală eligibilă a proiectului a fost de 9.541.224,10 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă solicitată a fost de 9.201.638,40 lei.

Obiectivul general al proiectului a vizat creşterea capacităţii de angajare pentru 935 de şomeri, în special şomeri de lungă durată, persoane inactive sau aflate în căutarea unui loc de muncă, precum şi a persoanelor care au părăsit timpuriu şcoala, din Regiunea Sud-Est – judeţul Buzău şi Regiunea Centru – judeţul Mureş.

În acest sens, prin proiect s-a desfăşurat un pachet de activităţi integrate de consiliere, orientare, formare profesională, medierea muncii, activităţi care vor asigura pe termen mediu şi lung atât incluziunea socio-profesională, cât şi creşterea stimei de sine şi a independenţa financiară a grupului ţintă menţionat.

Obiectivele specifice ale proiectului au fost următoarele:

Creşterea capacităţii de adaptare pe piaţa muncii pentru şomerii participanţi la program,

Dezvoltarea culturii antreprenoriale pentru 100 persoane incluse în grupul ţintă cu scopul de a contribui la crearea de noi locuri de muncă şi implicit la dezvoltarea economică a celor două judeţe,

Reducerea şomajului în cele două regiuni prin angajarea a 114 persoane, dintre care 97 din judeţul Buzău şi 17 din judeţul Mureş, din grupul ţintă care a participat la program.

Rezultate obţinute:

– 944 persoane care au finalizat programul de intervenţii integrate, certificaţi: 777 din judeţul Buzău, 167 din judeţul Mureş;

– 943 subvenţii plătite în proiect (în valoare totală de 958.088 lei), din care 776 în judeţul Buzău şi 167 în judeţul Mureş;

– 12 persoane care au demarat o activitate independentă, faţă de 10 persoane preconizate iniţial;

– 294 persoane care în termen de 6 luni după participarea la programul integrat şi-au găsit un loc de muncă: 239 în judeţul Buzău, 55 în judeţul Mureş, faţă de ţinta iniţială de 114 persoane.

În perioada de sustenabilitate a proiectului, 07.12.2015 – 06.12.2018 consorţiul partenerial continuă implementarea pachetului de activităţi specifice din cadrul proiectului, context în care persoanele interesate pot participa, în limita locurilor disponibile, începând cu luna octombrie 2017, la cursuri gratuite de cursuri de perfecţionare/iniţiere pentru dobândirea următoarelor competenţe şi abilităţi: limba engleză, inspector resurse umane, competenţe informatice, comunicare şi relaţii publice, bazele contabilităţii, agent comercial, operator prelucrare si validare date sau competenţe antreprenoriale. Procesul de recrutare şi selecţie a grupului ţintă este în continuă derulare în vederea constituirii grupelor de curs.

Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Bibliotecii Judeţene Vasile Voiculescu Buzău, mansardă, persoană de contact: d-ra Ioana Giurgea, tel: 0722.636.808 sau la sediul Consiliului Judeţean Buzău: manager de proiect d-na. Liliana Nicolae, tel: 0238.414.112, interior 203.

De asemenea, condiţiile de participare, precum şi alte detalii sunt disponibile pe pagina web a proiectului, www.viitordurabil.ro.