Indiferent ce ar vrea să facă primarul Toma, ori cum ar dori să prezinte situaţia în care se află de când a câştigat fotoliul din Palat, cert este că unul dintre proverbele româneşti pare să spună un adevăr cât se poate de real şi de dur, în acelaşi timp:
„Când te bagi în troacă, rişti să te mănânce porcii!”. Într-o asemenea situaţie se află primarul oraşului Buzău, iar pentru acest moment facem referire strict la activitatea locală (municipală) şi judeţeană în transportul public de persoane şi în mod expres la problema „Doi-ului” de la Mărăcineni, mai precis, prelungirea traseului respectiv de la Pod Mărăcineni, până la Pod Măteşti, pe teritoriul comunei Săpoca.
La un moment dat, autorităţile municipale, dar şi cele judeţene, au promis locuitorilor comunei Mărăcineni, la care se adaugă o parte dintre locuitorii satului Măteşti, că vor rezolva cât se poate de repede şi de legal situaţia mai mult decât jenantă, creată în urmă cu aproape un an, iar serviciile publice de transport public să revină la vechile standarde, adică asemănătoare cu cele din interiorul municipiului Buzău. Primăria Municipiului Buzău, dar şi Instituţia Consiliului Judeţean aveau obligaţia, prin lege, să coordoneze toate demersurile pentru intrarea în legalitate a activităţii de transport public pe traseul amintit.
Din partea Primăriei Buzău, cea desemnată să rezolve lucrurile, atât cât îi aparţineau, şi să ajute, cu/din bună credinţă autorităţile comunelor Mărăcineni şi Săpoca, a fost funcţionarul public Garofiţa Iordache. Din partea Consiliului Judeţean, atunci când era necesar, trebuia să intervină şi să ajute, un alt funcţionar public, Romeo Popescu, ambii coordonatori ai departamentelor de transport public de persoane în instituţiile publice amintite, instituţii care ar trebui să lucreze numai în interesul cetăţenilor!
Din nefericire, câte o „garofiţă”, ori câte un „romeo” se tot agită în troacă şi reuşesc, de fiecare dată când sunt întrebaţi, să inducă ideea că numai ei deţin adevărul, iar lucrurile nu trebuie să funcţioneze altfel decât cum zic ei! Interesant este că Garofiţa, (n.a. – se spune că până şi craiul Boşco s-ar fi folosit de farmecele ei), în ciuda mirosului de troacă, aşa „murdară” de afacerile necurate pe care le gestionează, reuşeşte să se facă încă atrăgătoare, nu numai printre colegi, mai ales că prin curtea interioară a Palatului se vorbeşte că ea ar fi amanta unuia dintre transportatorii publici particulari care au pus ochii pe „2”-ul de Mărăcineni, el fiind cunoscut după supranumele de Vali Cauciuc.
După ce anul şcolar a început fără ca autorităţile în drept să se ţină de promisiune, adică să asigure copiilor un serviciu public decent, „specialiştii” din Primăria Buzău anunţau ca sigură data pentru organizarea licitaţiei pentru adjudecarea traseului 19 septembrie. După cum spuneau ei, era foarte probabil ca aşteptarea să fie prelungită cu încă o lună, pentru că era deja înregistrată o contestaţie, iar legea cere în mod expres ca o astfel de situaţie să fie rezolvată în minim 30 de zile. Să nu se obosească funcţionarii! Oricum copiii lor sunt duşi la şcoală cu maşinile instituţiilor publice!
Cu două zile înainte de data organizării licitaţiei, Garofiţa din „troaca” Primăriei Buzău şi-a adus aminte că documentaţiile nu sunt complete. Cine avea, Garofiţo, tată, grija asta? Grijania mă…si de treabă! Amanta lui Vali Cauciuc şi a cui a mai vrut, până la el, a inventat lipsa unor hotărâri ale consiliilor locale ale celor trei unităţi administrative din componenţa A.D.I. Buzău-Mărăcineni-Săpoca. Oficial, licitaţia a fost amânată cu încă o lună, la care se adaugă perioada de contestaţii… Se spune că adevărul se află, acum, undeva prin Germania, acolo unde amantul Garofiţei ar fi plecat să cumpere, ce credeţi(?!)… microbuze!!!
Fireşte, primarul Toma nu este la curent nici cu amantlâcul Garofiţei, nici cu treburile lui Vali Cauciuc în Germania. În schimb, el a promis reprezentanţilor cetăţenilor comunei Mărăcineni şi Săpoca, cum că în cel mult o săptămână pe traseul 2, prelungirea Mărăcineni-Măteşti vor circula… minibusse, închiriate. Sarcină care a picat pe capul noului director interimar de la TransBus, care la această oră nu ştie pe unde va scoate cămaşa!
Ce am putea anticipa noi?! Garofiţa se va rostogoli mai abitir în troaca afacerilor murdare din Primăria Buzău şi va întârzia organizarea licitaţiei, cel puţin până se va întoarce Vali Caucuic din Germania. Şi dacă aceasta e doar o cacealma de-a lui Cauciuc, aşa cum a mai făcut şi în alte ocazii?!!! Tot ce este posibil să vină rândul altui interlop să plece în Germania după microbuze, adică Adrian Popa, acum administratorul traseului „Cernăteşti”(care include şi segmentul aflat în dispută), ocazie în care va reintra în scenă Romeo Popescu… dar atunci va fi vorba de o altă troacă!