La recenta investire, noul preşedinte al Consiliului Judeţean Buzău remarca preocuparea instituţiei a cărei comandă a preluat-o pentru ajustarea permanentă a calităţii infrastructurii rutiere a judeţului, prin atragerea de finanţări,
pe diverse programe, guvernamentale sau europene, pentru susţinerea investiţiilor în reabilitarea şi modernizarea cât mai multor kilometri de drumuri judeţene.
Întrebat despre priorităţile mandatului, preşedintele Lucian Romaşcanu a spus, referitor la capitolul infrastructură rutieră în judeţ, că va continua programul pentru reducerea tronsoanelor de drumuri de interes judeţean care încă nu au fost modernizate şi nu au avut niciodată covoare asfaltice. La această categorie de lucrări, preşedintele Romaşcanu a inclus şi lucrările pentru reabilitarea sau construirea de poduri, ori pentru stabilizarea de maluri, fie în zonele podurilor, fie de-a lungul apelor curgătoare, acolo unde eroziunile de maluri pun în pericol circulaţia şi integritatea drumurilor judeţene. La acest moment, conform unei situaţii prezentată plenului consilierilor judeţeni la şedinţa din 14 noiembrie, instituţia Consiliului Judeţean gestionează pe teritoriul judeţului Buzău, în pragul instalării sezonului rece, nu mai puţin de 24 de şantiere în lucru, o parte dintre acestea fiind recent organizate.
Una dintre intervenţiile importante este localizată în zona de legătură a două unităţi administrativ-teritoriale, Scorţoasa şi Căneşti, fiind vorba despre lucrări pentru reabilitarea podului peste râul Sărăţel, un punct care trebuie menţinut în funcţiune; altfel ar putea apărea riscul blocării jumătăţii din zona premontană a văii Sărăţelului. Alte două intervenţii capitale sunt pregătite pentru două poduri care intră în componenţa Drumului Judeţean 203K, pe tronsonul ce depăşeşte zona Podu Muncii, spre Nehoiaşu. De asemenea, la rectificarea prezentată la şedinţa ordinară a lunii noiembrie, au fost alocate fonduri pentru lucrări de consolidare şi refacere drumuri, un şantier fiind deschis în zona Săruleşti, celălalt în zona Pârscov, precum şi o intervenţie într-o zonă calamitată, pe teritoriul comunei Cozieni.
Cele mai multe dintre aceste şantiere au fost organizate pentru modernizări şi refaceri de drumuri judeţene, atât în zona de câmpie a judeţului, cât şi pe drumurile din zonele premontane şi montane. Toate aceste lucrări se vor încadra într-un buget, prevăzut pentru anul în curs, de 18,165 milioane lei.