booked.net

Share

tomamaracineni2.jpgCe a construit Titel Măleanu pentru cetăţenii din Mărăcineni, în trei ani – un transport public de calitate, a distrus Toma „Făcăleţ” dintr-o semnătură, doar pentru a-şi coafa imaginea de tătuc al oraşului Buzău

Războiul nesimţirii, aşa ar putea fi catalogate unele acţiuni ale primarului Constantin Toma „Făcăleţ”, prin care a anulat dreptul celor 16.000 de cetăţeni din Mărăcineni la servicii publice de calitate, pe domeniul transportului de călători. După ce l-a convins pe fostul primar de Săpoca să trădeze, „Făcăleţ” a preluat Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Mărăcineni – Săpoca – Buzău (cu sediu iniţial la Mărăcineni) şi a dus-o la Buzău, după care, prin acţiuni specifice afaceriştilor (AFACERISM, def.DEX -Utilizare, în tranzacţii comerciale, financiare, industriale, a poziţiei sociale, profesionale sau politice a cuiva în interes personal) a scos de pe piaţa transportatorilor de persoane 10 agenţi economici care operau servicii pe prelungirea traseului 2, Pod Mărăcineni – Săpoca, pentru a oferi exclusivitate autobuzelor Trans Buss. Şi, pentru ca mizeria umană să atingă cotele paroxismului, „Făcăleţ” a dat ordin ziariştilor pe care-i plăteşte să-i menţină o imagine de „sfânt şi tătuc al oraşului Buzău”, să servească cititorilor o poveste pe măsură. De altfel, demersul nostru jurnalistic va folosi, în totalitate, textul apărut într-un ziar local şi în care vinovaţi pentru deteriorarea drastică a calităţii serviciilor de transport public la Mărăcineni ar fi, culmea, actualul primar Victor Potoceanu şi fostul primar Constantin Dumitru „Măleanu”!

Adevărul despre licenţele transportatorilor Maxi Taxi 2M

2mm.jpgPrimarul Toma minte cu neruşinare atunci când reclamă faptul că el doar a aplicat legea în cazul transportatorilor Maxi-Taxi 2M, când le-a anulat dreptul de a folosi prelungirea traseului 2 – Pod Mărăcineni – Săpoca, folosind asociaţia ca pe propria moşie din curtea Metalurgicii! Buzoienii, indiferent că sunt locuitori în comuna Mărăcineni sau în oraşul Buzău, trebuie să afle adevărul despre modul în care Toma a înţeles să folosească Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Mărăcineni – Buzău, dar mai ales tertipurile de care s-a folosit pentru a fi recunoscut „şăf” şi în acest organism. Este adevărat că la începutul acestui an licenţele de transport ale operatorilor de pe Maxi-Taxi expirau, dar o astfel de perspectivă nu putea crea neplăceri, de ordin legal, transportatorilor. O simplă decizie adoptată în cadrul asociaţiei ar fi rezolvat totul, în sensul că licenţele ar fi fost prelungite, iar cetăţenii din Mărăcineni ar fi putut beneficia în continuare de servicii publice de calitate (n.a.- primarul Toma a spus că nu va accepta ca cei din Mărăcineni să beneficieze de un orar de transport cu o frecvenţă de oprire în staţii la şase minute, atâta timp cât în oraş frecvenţa autobuzelor Trans Buss nu putea scădea sub 17 minute!). Însă, transportatorii au fost duşi cu vorba până s-a depăşit termenul de negociere a noilor licenţe, moment în care Toma i-a chemat la Palat şi i-a informat că nu vor mai avea dreptul să folosească prelungirea traseului 2 dincolo de podul Mărăcineni. Despre impactul unei astfel de măsuri vizavi de confortul şi siguranţa cetăţenilor din Mărăcineni în mijloacele de transport pe care urmau să le folosească, nici o vorbă. Primarul „Făcăleţ” nu era interesat. În schimb, acţionând la primul impuls, şi-a dat arama de afacerist notoriu pe faţă şi a comandat articole de presă în care să fie condamnaţi pentru disconfortul creat cetăţenilor reprezentanţii administraţiei din Mărăcineni. Iată exemplul din articolul comandat: „Situaţie tensionată, miercuri în zori, la Mărăcineni, după ce locuitorii acestei comune care muncesc sau învaţă în Buzău au constatat că microbuzele liniei de maxi-taxi 2M, care operează pe raza municipiului, dar aveau licenţă pentru a tranzita şi comunele Mărăcineni şi Săpoca situate pe drumul judeţean 203 K, nu au ieşit pe traseu. În locul acestora, oamenii au fost nevoiţi să apeleze la serviciile autobuzelor Trans Bus, mai încăpătoare, dar cu frecvenţă mult mai redusă (20 de minute, faţă de 10 minute microbuzele liliei 2M). Starea de nervozitate a oamenilor a fost accentuată şi de faptul că, de cu seară, proprietarii microbuzelor liniei respective, aflând că nu mai au licenţă de operare în afara municipiului, şi-au parcat maşinile în faţa primăriei din Mără­cineni; mai mult, persoane bine instruite - se pare chiar de primarul Victor Potoceanu şi de administratorul public al comunei, Dumitru Constantin, zis ,,Titel Măleanu“, fost primar până în vara anului trecut - au urcat în autobuze, încercând să pună paie pe foc şi să stârnească revolta cetăţenilor, care, într-adevăr, au fost luaţi prin surprindere de lipsa microbuzelor de pe traseu”.

În realitate, inclusiv autorul articolului din ziarul local cu pricina este la curent cu faptul că cetăţenii din Mărăcineni aveau teama că microbuzele Maxi-Taxi vor fi scoase de pe traseu, oamenii cunoscând intenţiile primarului Toma şi uneltirile la care acesta începuse să apeleze încă de când a venit primar, ca să elimine concurenţa microbuzelor. Adevărul este că, atacaţi de Toma, patronii de microbuze au fost nevoiţi să apeleze la Instanţă pentru a-şi menţine drepturile de operatori de transport pe toată lungimea traseului 2, chiar au circulat cu dovadă de la judecător şi de la Poliţie, din primăvara acestui an, (legea permite continuarea unei stări iniţiale până la o decizie irevocabilă a Instanţei, sau până la epuizarea tuturor căi de atac), deci şi operatorii şi cetăţenii aveau aceeaşi teamă: că în Instanţă va câştiga Toma şi, unii îşi vor pierde afacerea, iar ceilalţi vor ajunge la mâna unui singur operator de transport.   

Adevărul despre trădarea fostului primar de Săpoca, Iulian Manea

iulianmanea.jpgÎn ultimul an de mandat, primarul Constantin Boşcodeală, la solicitarea primarului Constantin Dumitru „Măleanu” a fost de acord cu înfiinţarea ADI Mărăcineni-Buzău, pentru a suplimenta transportul public de persoane pe teritoriul comunei Mărăcineni şi facilitarea unor servicii specifice de calitate. La momentul iniţial, transportatori principali erau operatorii de Maxi-Taxi, iar demersul celor doi primari a făcut ca serviciile de transport la Mărăcineni să fie suplimentate prin prezenţa autobuzelor Trans Buss, iar frecvenţa de oprire în staţii să fie de doar şase minute, pentru microbuze, şi 30 de minute pentru autobuze, faţă de 40 de minute, cât impune acum Toma, doar cu prezenţa autobuzelor!

Ulterior, fostul primar de Săpoca, Iulian Manea, ajutat de Titel Măleanu, l-a convins pe Boşcodeală să prelungească traseul autobuzelor 2 Trans Buss până la Măteşti, pe teritoriul comunei pe care o administra. După ce Toma a ajuns primarul oraşului Buzău şi a aflat că traseul 2, cu prelungirea dincolo de Pod Mărăcineni, este cel mai profitabil pentru Trans Buss, a dus autobuzele Trans Buss până la ieşirea din Săpoca, la graniţa cu comuna Cernăteşti! Avantaj Manea! Această decizie a creat premise favorabile lui Toma, care avându-l de partea sa, la vot, pe Manea, a reuşit să modifice statutul de funcţionare a ADI Mărăcineni-Buzău-(Săpoca) şi a revendicat prerogativele de „şăf”.

Operatorii de transport pe Maxi-Taxi au fost scoşi din ADI Mărăcineni-Săpoca-Buzău cu ajutorul fostului primar de la Săpoca, Iulian Manea, care a votat alături de Toma la momentul reînnoirii licenţelor de transport. Astfel, raportul la vot a fost de 2-1, adică Toma şi Manea pentru excluderea Maxi Taxi, iar Titel Măleanu în favoarea menţinerii acestora. Pentru corecta informare a cetăţenilor, şi a cititorilor, în general, trebuie spus că relaţiile fostului primar de Mărăcineni, Titel Măleanu, cu Toma sunt tensionate tocmai pe motivul deturnării intereselor ADI la nivelul comunei, deciziile edilului de Buzău dezavantajând clar cetăţenii din Mărăcineni.

Iată, mai jos, şi informaţiile mincinoase ordonate de Toma „Făcăleţ”:

„Licenţele operatorilor de maxi taxi au expirat din luna mai, iar Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Buzău-Mără­cineni-Săpoca a decis să nu le mai prelungească, pentru a se alinia la prevederile Uniunii Europene, conform cărora este perimisă existenţa unui singur operator regional de transport. Proprietarii de microbuze au fost înştiinţaţi asupra acestei decizii, telefonic, miercuri, şi, sub spectrul unor amenzi consistente, de până la 9.000 lei, nu au mai trimis joi maşinile pe traseu, parcându-le, în schimb, de cu seară, în faţa Primăriei Mărăcineni, sfătuiţi de primar şi de administratorul public, tocmai pentru a accentua starea de nervozitate a cetăţenilor de a doua zi dimineaţă. Culmea este că autorităţile comunale din Mărăcineni au consimţit la luarea unei asemenea măsuri în cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Buzău-Mără­cineni-Săpoca, însă au şi alimentat nemulţumirile cetăţe­nilor din comună vizavi de elimarea curselor de microbuze”.

Este clar că e vorba despre o comandă a articolului, de care acum ne folosim pentru evidenţierea adevărului, în ansamblu, pentru că publicaţia cu pricina a reuşit, până acum, să-şi menţină prestanţa evitând, cel puţin, să dea bun de tipar unor texte… necorectate! Nu ADI a decis ca transportatorii de pe microbuze să nu mai primească licenţe, ci primarul Toma, care, aşa cum aminteam, îşi revendicase condiţia de majoritar prin modificarea statutului asociaţiei. În ambele ipostaze – modificarea statutului şi eliminarea licenţelor de transport – Toma s-a folosit de votul fostului primar de Săpoca, Iulian Manea, care l-a trădat pe Titel Măleanu.    

Adevărul despre minciunile directorului Trans Buss, Gică Toader

gica-toader.jpg„Ipoteza unei „lucrături” marca Titel Măleanu este susţinută şi de declaraţiile pe care directorul Trans Bus, Gică Toader, şi primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, le-au făcut pentru buzoienii.ro.  „Eu am fost pe teren de la şase dimineaţa pentru a verifica dacă sunt probleme. Am observat mai multe persoane care se dădeau jos dintr-un autobuz şi se urcau în altul. În autobuz instigau lumea să facă scandal pentru că s-a scos maxi-taxi. Unii dintre călători intrau în acest joc, alţii nu. Le-am spus oamenilor că, iată, sunt în mij­locul lor, pentru a vedea dacă sunt probleme şi a le rezolva. Ieri (joi, n.r.) dimineaţă, am fost luaţi prin surprindere, n-am ştiut că maxi taxi se va retrage. Astăzi, deja am suplimentat autobuzele pe linia 2. Au mai fost probleme doar la cursa care a plecat de la ora 7,00 din Săpoca. Mâine (vineri, n.r.), voi băga dublură şi pe această cursă. Voi fi, de asemenea, pe traseu. Le promit oamenilor că vom aduce atâtea autobuze cât va fi nevoie. Îi rog pe călători să fie calmi, nu mi-a plăcut atitudinea unora care i-au înjurat pe şoferi. Dacă se va repeta, nu mă voi feri să chem poliţia”, a spus directorul Trans-Bus, Gică Toader”.

Informaţiile de mai sus au fost preluate de pe un site unde ar fi posibil să citim că la primăvară ghioceii vor învinge gerul pentru că aşa vrea Toma „Făcăleţ”! Cât despre afirmaţiile mincinoase ale directorului Gică Toader, care este finul primarului Toma, ele nu pot fi puse decât pe seama unei atitudini servile, nicidecum a unui profesionist, care nu ar fi trebuit să urce în autobuz să audă eventuale invective, pentru că putea citi cu uşurinţă pe feţele călătorilor „mulţumirea” că sunt nevoiţi să circule ca sardelele, în autobuze care trosnesc din încheieturi, fie că sunt pline, fie că au călători. Mai surprinde lipsa unor imagini, dovadă a condiţiilor civilizate pe care le oferă, acum, Trans Buss la Mărăcineni, aşa cum inundaseră unele siteuri cu două zile înainte de introducerea autobuzelor „milion” pe traseele din municipiu, mijloacele de transport incriminate fiind microbuzele!

tomamaracineni3.jpg

Minciună şi nesimţire în atitudinea primarului Toma

„Primarul Constantin Toma a fost mult mai tranşant în declaraţii: „Nu mi se pare în ­re­gulă ce fac domnii Potoceanu şi Constantin Dumitru. Ei sunt în această asociaţie cu Buzăul, cu Săpoca şicu  Trans-Bus, dar le ţin isonul celor cu maxi-taxi. Au semnat, alături de patronii de pe maxi-taxi, o cerere prin care solicită, la Tribunal, prin ordonanţă preşidenţială, să se acorde de urgenţă licenţă pe traseul 2M. Au venit şi la mine şi mi-au cerut. Dar nu pot să le dau. E o directivă a Uniunii Europene, că pe un traseu nu trebuie să funcţioneze decât un singur operator de transport. Iar acesta este Trans-Bus”, a spus Toma”.

Primarul Toma minte, în continuare, şi dezinformează cu neruşinare. El îşi justifică toate acţiunile prin care a preluat ADI Mărăcineni, culminând cu scoaterea Maxi-Taxi 2M şi impunerea unor servicii de-a dreptul mizerabile din partea Trans Buss, doar pentru că este nevoit, chipurile, să respecte o directivă a Uniunii Europene. Despre ce este vorba în realitate şi cum stau lucrurile la acest moment: Primarul Toma şi-a propus să acceseze fonduri europene pentru reabilitarea şi modernizarea transportului public de persoane în municipiul Buzău. O intenţie rezonabilă. Se pare că ar putea fi vorba despre 30 de milioane de euro. Cu jumătate din sumă s-ar asfalta traseele Trans Buss din municipiu, iar cu cealaltă jumătate ar putea fi achiziţionate autobuze noi. Condiţia de operator regional este reală, ea fiind solicitată de UE pentru ca fondurile să poată fi accesate. De fapt, ce impune UE? Ca viitorul Operator Regional să poată fi în măsură să execute servicii publice de calitate şi în afara municipiului, adică şi cetăţenii din zone adiacente aglomerării urbane să poată accede la un statut superior de civilizaţie. Ce a făcut, până acum, Toma? „Şi-a făcut rost” de un traseu (profitabil) pentru a avea calitatea de Operator Regional, dar a trimis cetăţenii din Mărăcineni înainte de 89, când navetiştii, începând cu cei de la Potoceni, veneau pe jos, cei mai mulţi, până la Pod Mărăcineni, de unde plăteau bilet la 2(sic!), pentru că autobuzele de Valea Puţului veneau încărcate şi nu mai opreau în cele două staţii din satul Potoceni şi alte două din satul Mărăcineni. Documentaţia tehnică aferentă proiectului european încă NU este finalizată pentru că Primăria Buzău nu are departament de specialitate, aşa cum recunoştea chiar Toma!! Atunci, ce era aşa de urgent să devii Operator Regional când tu nu ştii nici măcar dacă va fi declarat proiectul eligibil?!

În realitate, este vorba despre manifestarea unei anume atitudini şi a unui anume tip de temperament, iar explicaţia poate fi descoperită în înţelesul supranumelui cu care Toma s-a pricopsit de când este primar: „Făcăleţ”. Adică, el le face pe toate, dar le amestecă în aşa fel că nici el nu mai ştie ce a vrut iniţial. 

 

,,Eu salvez!", proiectul prin care profesorii şi elevii Şcolii Gimnaziale ,,Constantin Ivănescu” din Poşta Câlnău învaţă să acorde primul ajutor
Joi, 18 aprilie 2024, în sala de festivităţi a Şcolii Gimnaziale ,,Constantin Ivănescu” din Poşta Câlnău, s-a desfăşurat prima activitate din cadrul proiectului ,,Eu salvez!”, conceput din necesitatea de a forma şi dezvolta, în rândul elevilor și al cadrelor didactice, abilităţi de acordare a primului ajutor.
...................................
Deputatul buzoian
Andi Cristea
îşi menţine
activitatea politică
la standarde europene
Andi Cristea, fost europarlamentar din partea social democraţilor, actualmente deputat în Parlamentul României din partea electoratului buzoian, are o activitate susţinută, fiind prezent cu teze proprii în diverse comisii de lucru, cele mai multe angrenând teme de interes european, dar şi internaţional.
.......................................
Răzvan Stoica şi
vioara Stradivarius 1729,
un nou eveniment
din turneul baroc la Buzău
Joi, 11 iunie 2023, de la ora 18.00, la sala „Amfiteatru” a Muzeului Judeţean din Buzău va avea loc un nou eveniment muzical de excepţie!
Răzvan şi Andreea Stoica revin în atenţia publicului din România cu un prim turneu naţional dedicat repertoriului baroc.

..................................

Marcel Ciolacu

ţinteşte parteneriate
pentru revitalizarea
industriilor româneşti
În aşteptarea momentului în care PSD va prelua guvernarea, conform protocolului în cadrul alianţei cu PNL, deputatul buzoian Marcel Ciolacu, liderul social democraţilor la nivel naţional, deja lucrează pentru România ca un premier. Într-una dintre ultimele sale postări pe pagina personală de socializare, social democratul anunţă primele semne de concretizare a discuţiilor pe care le-a avut în Coreea de Sud (n.r.- în preajma Sărbătorilor de Iarnă 2022, în postura de şef al unei delegaţii economice, în care au fost şi miniştri din Guvernul României) pentru revitalizarea unui parteneriat strategic cu această ţară.
...........................................
Variantă de ocolire
pentru
decongestionarea
traficului rutier
în comuna Verneşti,
Buzău
Deputatul social democrat, Romeo Lungu, şi-a propus să monitorizeze parcursul birocratic al proiectului 
„Ideea construirii unei variante ocolitoare în comuna Vernești va rezolva, cu siguranță, problema traficului din zonă. Am găsit această soluție împreună cu secretarul de stat PSD, Bogdan Mîndrescu, căruia îi mulțumim pentru propunerea de parteneriat între Consiliul Județean Buzău și Primăria Vernești”.Acesta este mesajul deputatului buzoian social democrat, Romeo Lungu, pe pagina personală de socializare.
...........................................
Supraimpozitarea
pensiilor speciale

*Propunerile PSD pentru un nou sistem fiscal bazat pe echitate și solidaritate socială
Având în vedere principiile de echitate și solidaritate socială care trebuie să fundamenteze reforma sistemului fiscal din România, în viziunea PSD este necesară o diferențiere a regimului fiscal aplicat contribuabililor în funcție de veniturile acestora. Prin urmare, noul model fiscal trebuie să introducă impozite mai mari pentru cei cu venituri mari și impozite mai mici pentru cei cu venituri mici.

.......................................

ACHIZIŢII DE EXCEPŢIE - Cioran şi Eliade pentru Biblioteca Naţională

"Azi, 25 martie 2022, de ziua sfântă a Buneivestiri, am reuşit, împreună cu echipa din
Băcănia Tradiţională
la Maria şi Ion
Berca – La ROND

Vă aşteptăm cu drag!
Program 9.30-18.00
Tel.: 0765.010.200
Email:

..........................................

.............................................

Daţi copiilor aripi
În luna aprilie a fiecărui an, alegem cu bucurie să omagiem pe unul dintre cei mai iubiţi autori de basme pentru copii, Hans Chriastian Andersen. Scriitorul danez, născut pe 2 aprilie, 1805 la Odense, a oferit generaţiilor de copii multe povestiri precum Răţuşca cea urâtă, Fetiţa cu Chibrituri, Crăiasa Zăpezilor şi Micuţa Sirenă. Ziua Internaţională a Cărţii pentru copii a fost iniţiată de Consiliul Internaţional al Cărţilor pentru Tineret, IBBY, International Board on Books for Young People, pentru a promova schimbul de cărţi pentru copii, a uşura accesul copiilor la carte şi a publica şi distribui cărţi pentru copii, de bună calitate.

.........................................

UIMITORUL RADU DE LA AFUMAŢI

Măi vericilor, dacă pricepeţi cât de cât cum merg treburile în ţara asta, sunteţi de acord cu mandea că nimic nu-i nou sub soare de câteva sute de ani.

Citeşte mai departe...

... de la Politie

Atenţie la escroci! În ziua de 15 septembrie a.c., în intervalul orar 10.00 – 13.00, poliţiştii de proximitate din cadrul Poliţiei municipiului Buzău au desfăşurat o acţiune pe linia prevenirii...
Prinşi la pescuit cu plase monofilament Marţi după-amiază, în jurul orei 18.00, un echipaj din cadrul Secţiei 3 poliţie rurală Berca au surprins doi bărbaţi din comuna Săpoca, în vârstă de 40 şi 42 de ani, care...
Dezbateri pe teme preventive cu elevi de diferite vârste      În ziua de 11 iunie a.c., poliţişti din cadrul Compartimentului Analiza şi Prevenirea Criminalităţii împreună cu reprezentanţi ai Inspectoratului...
Flagrant în curtea unei societăți comerciale În ziua de 11 iunie a.c., în jurul orei 17.00, poliţiştii din cadrul Postului de poliţie comunal Vintilă Vodă au surprins un bărbat de 28 de ani din judeţul Prahova care,...
Bănuit de furtul unui telefon mobil, identificat de poliţişti Multithumb found errors on this page: There was a problem loading image 'images/furt-telefon-cluj.jpg' There was a problem loading image 'images/furt-telefon-cluj.jpg' În...

Copyright © 2014 SC MUNTENIA PRINT SRL



Some informations of script : //disableSelection(document.body) = Disable text selecting on the entire body //disableSelection(document.getElementById("mydiv")) = Disable text selection on element with id="mydiv" disableSelection(document.body) = Disable text selecting on the entire body of page(s)