Share

dobrica_ionela.jpgÎn urma dezastrului provocat de furtuna de duminică în vestul României, Comisia pentru Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor din Camera Deputaţilor a organizat miercuri, 20 septembrie, o dezbatere pe tema „Sistemul naţional de alertare a populaţiei prin SMS în caz de dezastru”.

 La dezbatere au participat reprezentanţi ai mai multor instituţii care vor conlucra pentru a elabora un sistem de alertare timpurie a populaţiei pentru mai multe tipuri de situaţii de

urgenţă. Printre aceştia s-au aflat secretarul de stat în MAI, Raed Arafat, care deţine şi şefia Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Adrian Diţă, preşedintele ANCOM, Mihai Constantin din partea Asociaţiei operatorilor de telefonie mobilă din România, directorul general al Administraţiei Naţionale de Meteorologie, Elena Mateescu.  

Vicepreşedinte al Comisiei de IT din Camera Deputaţilor, Ionela Viorela Dobrică, deputat PSD de Buzău, consideră că implementarea unui astfel de sistem este absolut necesară pentru România. „Este nevoie să avem mijloace pentru a alerta populaţia cât mai rapid în eventualitatea unui dezastru, indiferent de natura acestuia. Dacă acest lucru s-ar putea face şi localizat, ar fi varianta

ideală, din punctul meu de vedere, deoarece în acest mod nu s-ar alerta toată lumea pentru o singură zonă, fapt care ar evita producerea multor neînţelegeri şi momente de panică.”

„Sunt convinsă că autorităţile implicate în dezvoltarea acestui sistem vor găsi cea mai bună variantă de aplicare a sa în România, indiferent că se inspiră din ceea ce au făcut alte ţări sau creează unul complet nou. Dar, cred că la fel de importantă ca implementarea acestui sistem de alertare şi comunicare este reacţia cetăţenilor. Este esenţial să urmăm procedurile pe care le presupune o situaţie de urgenţă, să urmăm întocmai indicaţiile acestora, să ne păstrăm calmul şi să nu recurgem la acte de teribilism care nu vor duce decât la provocarea mai multor tragedii”.

Pentru ca acest proiect să fie implementat, va avea nevoie de un cadru legal şi corect reglementat astfel încât inclusiv turiştii sau persoanele aflate în roaming în zona respectivă să primească mesajul de alertă, a punctat preşedintele ANCOM în timpul dezbaterii şi s-a angajat să trimită lunar un raport cu progresele făcute în cadrul lucrărilor. Pentru aceasta, Comisia de IT şi-a arătat

susţinerea şi disponibilitatea de a ajuta autorităţile în efectuarea demersurilor necesare şi că vor urmări cu interes progresul în acest proiect.

„Având în vedere faptul că Guvernul a reacţionat rapid în evaluarea situaţiei şi a decis constituirea unui grup de lucru pentru implementarea sistemului integrat de alertare, sunt convinsă că în cel mai scurt timp posibil vom avea putea să ne simţim mai în siguranţă şi mai bine informaţi şi pregătiţi în cazul producerii unei catastrofe indiferent de natura acesteia,”a mai

adăugat vicepreşedintele comisiei de IT.