Share

padina2.jpgChiar dacă a avut o perioadă destul de lungă în care actualul primar al comunei Padina, Ionel Chiriţă,  nu a mai activat în administraţia locală, după un mandat de viceprimar, momentul revenirii în Executivul Primăriei Padina, de data aceasta în prima funcţie,

 nu a necesitat o perioadă de acomodare. Din contră, despre primarul Chiriţă s-ar putea spune, chiar dacă a trecut puţin timp de la instalare, că până acum a umblat cu Strategia de Dezvoltare a comunei în buzunar. Fără a diminua cu nimic din meritele fostelor conduceri locale, reprezentate de doi primari cu viziune – Ion Başturescu şi Costică Başturea, mandatul lui Ionel Chiriţă a fost început, realmente, în forţă. Dacă înaintaşii săi au pus accentul, în cea mai mare parte a activităţii lor, pe componenta economică, graţie şi orientărilor personale ca dezvoltatori de afaceri locale în domeniul agricol, pentru următorii patru ani primarul Chiriţă îşi propune să fie atent, de asemenea, la folosirea oricăror oportunităţi pentru obţinerea în special a finanţărilor europene, fără a neglija ofertele programelor naţionale pentru investiţii publice, dar în acelaşi timp şi-a propus să iniţieze un program local de modernizare a serviciilor publice, precum şi implicarea administraţiei locale în cât mai multe proiecte de interes local, mai ales cele care vizează componenta tradiţional-culturală.        

Primarul Ionel Chiriţă a prins trenul ultimelor finanţări europene, pentru acest an, administraţia locală având pregătite două studii de fezabilitate pentru asfaltare, unul pe o lungime de 5,2 km, iar cel de-al doilea pentru 7,1 kilometri. „Am fost deja la Ministerul Dezvoltării, spune primarul Chiriţă, iar acum aşteptăm avizele de la Drumuri Naţionale, pentru că, am înţeles, procedurile sunt avansate şi având în vedere că licitaţia a fost deja organizată, am avea curaj să ne luăm de treabă chiar în această perioadă, bineînţeles dacă ne va permite timpul. Pentru primul roiect de investiţii de asfaltare a celor 5,2 kilometri de drum, avem alocat un fond de 850.000 de lei”.

padina3.jpgAşa cum aminteam, primarul de Padina se mai bazează pe încă un studiu de fezabilitate, declarat eligibil, deci înscris pe lista proiectelor ce vor primi finanţare, fiind vorba de asfaltarea a 7,1 kilometri, documentaţie ce mai are de parcurs câteva etape obligatorii până ce se va da ok-ul pentru organizarea licitaţiei şi încredinţarea contractului de execuţie.

Dar odată lucrurile pornite, primarul Chiriţă este conştient că administraţia pe care o conduce trebuie să fructifice la maxim ofertele programelor europene pentru modernizarea infrastructurii rutiere, de aceea chiar de la începutul anului viitor se vor face pregătirile pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate şi a documentaţiilor tehnice care să presupună asfaltarea tuturor străzilor laterale din comună. Ar fi vorba de peste 50 de kilometri.