Share

prefectura2.jpgPrefectul Silviu Iordache a început demersurile pentru atragerea în judeţul Buzău a unuia dintre cei mai mari producători de bare din oţel şi oţeluri speciale din Europa.

AFV Beltrame Group cu sediul în Italia intenţionează să investească 

300 de milioane de euro pentru a construi o fabrică eco-inteligentă de oţel-beton şi sârmă laminată, investiţie care ar conduce la crearea la Buzău a cca 250 de noi locuri de muncă directe la nivel local, precum şi la aproape 1000 de locuri de muncă indirecte dintre care cel puţin 800 în faza de construcţie şi circa 150 în faza de producţie.

Grupul Beltrame deţine în România combinatul siderurgic din Călăraşi, specializat în producţia de bare de oţel laminate la cald şi oţeluri speciale, cu utilizări în diverse industrii, de la petrol şi gaze, auto, echipamente mecanice mari şi hidraulice, la maşini şi echipamente agricole.

Prefectul Silviu Iordache s-a întâlnit vineri la sediul  Instituţiei Prefectului – Judeţul Buzău cu domnul Enrico Deganello, directorul combinatului Donalam Călăraşi, întâlnire în cadrul căreia au fost oferite detalii despre noua investiţie şi despre facilităţile şi oportunităţile de dezvoltare ale municipiului Buzău şi ale judeţului, în contextul dezvoltării infrastructurii rutiere, feroviare dar şi aeriene din zonă. La discuţii au participat, de asemenea, primarul municipiului Buzău, domnul Constantin Toma, preşedintele Asociaţiei Generale a Inginerilor din România (AGIR), sucursala Buzău, domnul ing. Vasile Moraru, precum şi directorul Sucursalei de Distribuţie Electrica Buzău, Gabriel Popa.

Potrivit reprezentanţilor grupului italian, acesta va fi primul proiect greenfield din ultimele decenii în producţia de oţel şi va stabili un nou standard pentru industria siderurgică privind reducerea emisiilor poluante. Unitatea de producţie va include o oţelărie şi un laminor care va fi alimentat cu energie electrică din surse regenerabile, prin construirea unui parc fotovoltaic, cu o capacitate de 100 MW. În contextul tehnologic, fabrica eco-inteligentă va avea cel mai scăzut nivel al emisiilor generate de o unitate de producţie a oţelului la nivel mondial, atât în ceea ce priveşte gazele cu efect

de seră, cât şi pulberile în suspensie (praf). De asemenea, consumul de apă va fi unul minim, prin tratare şi recirculare, asigurând cel mai înalt nivel de economie circulară.

Încercăm să readucem la viaţă în Buzău o industrie în care România a avut tradiţie. Totodată este un proiect care are o componentă de mediu foarte importantă, prin reciclarea a 99% din ceea ce se produce acolo. De asemenea, investiţia include construcţia unui parc fotovoltaic de 100 MW care va asigura energia electrică necesară funcţionării independente a capacităţii de producţie”, precizează prefectul Judeţului Buzău, Silviu Iordache.

Combinatul va avea o capacitate de producţie de aproximativ 600.000 tone/an de oţel – beton şi sârmă laminată.

Pentru economie, producţia internă de oţel-beton şi sârmă poate deveni un pilon de susţinere, deoarece elimină necesitatea exportului de fier vechi şi a importului produselor finite.

În sectorul construcţiilor, consumul intern de oţel-beton ṣi sârmă este de circa 1,4 - 1,5 milioane tone pe an. În prezent, România importă aproape în totalitate cantitatea de oţel-beton necesară, în special din Turcia, iar investiţia italiană ar putea schimba această stare de fapt.

Înfiinţat în 1896, AFV Beltrame Group este în prezent unul dintre cei mai mari producători de bare din oţel şi oţeluri speciale din Europa. Grupul deţine 6 fabrici în Italia, Franţa, Elveţia şi România, cu un total de peste 2.000 de angajaţi, peste 2 milioane de tone vândute anual şi activităţi comerciale în peste 40 de ţări.

 

La rândul său, primarul Constantin Toma a prezentat investitorului italian zona industrială a oraşului Buzău, cu toate facilităţile, inclusiv din perspectiva implementării unor proiecte de reorganizare administrativă (posibila unire a municipiului cu UAT Ţinteşti) sau pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere (autostradă şi drum expres), precum şi posibilitatea amenajării unei piste civile în zona aeroportului militar de la Bobocu-Buzău.

 

„I-am explicat ieri, domnului Deganello, ce avantaje ar avea dacă ar alege Buzăul ca posibilă locaţie, în condiţiile în care oraşul are deja aprobată, în Consiliul Local Municipal, o strategie pe economia circulară, iar viitoarea autostradă ar trece exact pe la jumătatea distanţei dintre satului Pogonele (comuna Ţinteşti) şi Bulevardul Industriei, unde sunt localizate capacităţi de utilităţi în exces: energie electrică, gaze naturale, apă şi canalizare, căi ferate uzinale.

Posibila unire cu Ţinteştiul, în 26 septembrie 2021, ar facilita  accesul la 1000 de hectare, la stânga şi la dreapta autostrăzii, pentru astfel de dezvoltări industriale.

De asemenea, foarte utile pentru astfel de investitori mari, sunt şi accesul la Drumul Expres Buzău - Brăila, modernizarea Magistralei 500, Bucureşti - Vicşani, sau viitorul aeroport civil la Boboc”.