Share

TELEKOM2.jpgTelekom Romania este un brand de telecomunicaţii din România, lansat pe 13 septembrie 2014. Deşi se prezintă şi comunică sub acelaşi brand, serviciile fixe sunt oferite de Telekom Romania Communications SA (fost Romtelecom SA), iar serviciile mobile sunt oferite de

Telekom Romania Mobile Communications SA (fost Cosmote Romanian Mobile Telecommunications SA); ambele societăţi au sediul în Bucureşti şi reprezintă subsidiara Deutsche Telekom în România. Infrastructura operaţională exista cu mult timp înainte, Romtelecom fiind operatorul naţional de telefonie fixă, domeniu în care a deţinut monopolul până la 1 ianuarie 2003, iar Cosmote (ex-Cosmorom) deţinând din 1998 una din licenţele de telefonie GSM, cu acoperire naţională.

În iunie 2010 Romtelecom avea în portofoliu 2,6 milioane de clienţi de telefonie fixă, iar Cosmote 2,9 milioane de clienţi prepay şi abonaţi. La data rebranding-ului (2014), prin comasarea portofoliului de clienţi, Telekom Romania a ajuns pe primul loc ca număr de clienţi pe piaţa românească de telecomunicaţii.

Principalele domenii de activitate sub brand-ul consolidat sunt: telefonia mobilă, telefonia fixă, furnizarea de acces la internet şi televiziune digitală prin satelit, IPTV şi WebTV, noul brand concentrându-se asupra serviciilor integrate (pachete 5 Play). Singurul concurent care oferă pachete similare de servicii este RCS & RDS. Concurenţii pe celelalte domenii de activitate sunt: UPC, Vodafone şi Orange.

 

Textul de mai sus a fost preluat, în întregime, de pe pagina corespondentă wikipedia, drept pentru care considerăm că este important să specificăm faptul că atacul defăimător nici pe departe să fie lansat la adresa concurenţei declarate şi recunoscute oficial. Dimpotrivă, campania de denigrare a fost îndreptată către un operator media regional, care operează cu servicii de telefonie fixă, furnizarea de acces la internet şi (ATENŢIE!) televiziune prin fibră optică pe teritoriul judeţului Buzău şi în euroregiunea Sud-Est! Serviciu de televiziune care nu se regăseşte nici pe oferta Telecom România, nici pe cele ale concurenţilor!

Scandalul, care a răbufnit în presa locală, a depăşit interesele stricte ale pieţei locale media. Pentru ediţiile viitoare ziarul Muntenia vă propune o serie de articole de presă din care consumatorii de media şi servicii specifice să înţeleagă ce e mai bine să aleagă.