Share

gavrila.jpgEpisodul „Doiul de la Mărăcineni” a reintrat de curând în atenţia opiniei publice din Mărăcineni, după ce la ultima şedinţă a Consiliului Judeţean, nu a fost aprobat proiectul pentru reluarea traseului „2”, pe teritoriul comunei Mărăcineni

 şi de către microbuzele 2M – Maxi-taxi. De altfel, consilierii judeţeni au aprobat în parte proiectul respectiv pentru că aşa recomanda documentaţia pregătită la nivel de comisie de specialitate.

Ce s-a întâmplat în fapt.

După imensul scandal pornit în urmă cu un an, când din Primăria Buzău s-a luat decizia ca microbuzele 2M să nu mai circule pe teritoriul comunei Mărăcineni, cu excepţia „zonei Pod”. Primarul de atunci, Constantin Dumitru, actualul primar, Victor Potoceanu şi deputatul Marcel Ciolacu au reuşit să reglementeze situaţia, cel puţin în parte, şi s-a permis ca autobuzele Trans Buss, de pe traseul 2, să poată circula pe teritoriul comunei, chiar până la pod Măteşti. Spunem că s-a rezolvat în parte, pentru că cetăţenilor comunei Mărăcineni li s-a luat dreptul la servicii publice civilizate, când cele două tipuri de mijloace de transport – autobuze şi microbuze tip maxi-taxi asigurau un orar asemănător celui din zona urbană. De altfel, având în vedere faptul că din Mărăcineni intră în oraş, zilnic, cei mai mulţi navetişti, şi tot în Mărăcineni un număr important dintre locuitorii municipiului şi-au ridicat a doua locuinţă, ceea ce a pus la cale, un an în urmă, un grup de interese, nu a făcut decât să readucă nivelul de trai, pe segmentul transport public, cu 25 de ani în urmă!

În această perioadă, primarul Victor Potoceanu, secondat în permanenţă de Titel Măleanu, fostul primar, au reuşit să parcurgă o serie de etape, obligatorii din punct de vedere al legilor şi regulamentelor pe domeniul transportului public de persoane, iar la ultima şedinţă a Consiliului Judeţean, după ce au primit asigurări că toată documentaţia realizată până atunci este în regulă, au înaintat proiectul de hotărâre. Odată ce ar fi fost aprobat, după ce s-ar fi scurs încă o altă etapă rezervată contestaţiilor, s-ar fi ajuns ca la începerea anului şcolar, copiii din Mărăcineni să poată circula în siguranţă şi la timp.

Dar copiii din Mărăcineni, chiar dacă au şi ei acces la informaţii, nu şi-au închipuit că ar fi atât de bine înfiptă crima organizată, pe acest domeniu, şi la Buzău.

autorizatiesdffmuntenia.jpg

Pentru ei, ca şi pentru părinţiilor şi toate persoanele care folosesc mijloacele de transport în comun pe raza comunei Mărăcineni, am aflat noi unele lucruri. Ca şi în urmă cu un an, şi acum „ghimpele” s-a numit şi se numeşte Garofiţa. Este un funcţionar din Primăria Buzău, la care primarul Toma ar trebui să se uite mai cu atenţie! Se spune că, la un moment dat, chiar fostul viceprimar Fănică Bârlă ar fi ridicat din umeri, spunând că nu vrea Garofiţa să rezolve acea situaţie decât aşa cum „înţelege” ea!

Cât despre instituţia Consiliului Judeţean, acolo unde se îndreptaseră toate speranţele administraţiei publice de la Mărăcineni, şi aici funcţionează la perfecţie sistemul mitei. Nu suntem noi primii care descoperim o astfel de situaţie, pentru că, tot în urmă cu un an, unul dintre transportatorii „pătaţi”, şi l-am numit pe Adrian Popa, un interlop cu pretenţii de om de afaceri, striga, fără jenă, de pe scările Consiliului Judeţean, adresându-se unora dintre funcţionari: „Tu rezolvi cum ţi-am zis eu, că vin şi-ţi iau capul!”, aluzie la faptul că individul făcuse plăţi, pentru care vroia anumite servicii. De altfel, aşa cum ziarul Muntenia a mai titrat,  Adrian Popa nu a manifestat nici o reţinere în a acuza factorii de decizie din Consiliul Judeţean sau de la ARR(Autoritatea Rutieră Română) şi ISCTR(Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier), filialele judeţene, că a dat şpagă „de la mic la mare”. Cel puţin pe durata mandatelor ultimilor doi preşedinţi ai Consiliului Judeţean, Victor Mocanu şi Cristi Bîgiu, traseele pentru transportul public de persoane au fost adjudecate la licitaţiile organizate de autorităţi în funcţie de şpagă. Mai mult, transportatorul Adrian Popa râdea în faţă concurenţei, ori de câte ori avea ocazia, spunându-le că poziţia pe care o are el pe piaţă, în complicitate cu decidenţii politici locali, este întărită şi de faptul că în toate campaniile electorale autobuzele sale au fost folosite de candidaţii pentru funcţii judeţene de la toate partidele.

La adăpostul unei astfel de „protecţii”, Adrian Popa şi-a dezvoltat o întreagă reţea mafiotă în transportul public local, fie că este vorba de cel judeţean, fie municipal, astfel încât „maniera de lucru” cu unii funcţionari publici era „adaptată” pe măsură: „Tu rezolvi cum ţi-am zis eu, că vin şi-ţi iau capul!”

 Adrian Popa a reuşit să convingă cea mai mare parte a concurenţei că o întreagă liotă de „specialişti” în transportul public de persoane, ce ar trebui să reprezinte interesele statului, este periodic mituită, astfel încât să ia decizii doar în favoarea acestuia. Unii dintre ei sunt persoane publice cunoscute la nivel local, foşti sau actuali consilieri judeţeni – Corneliu Dimitriu(referent de specialitate la ARR Buzău) sau Vasile Olariu(şeful filialei judeţene ARR şi consilier judeţean), dar şi funcţionari publici care activează în cadrul aparatului administrativ al Consiliului Judeţean, pe specialitate, cum ar fi cazul lui Romeo Popescu, şeful Biroului transport public judeţean. De altfel, ultimul dintre aceştia, Romeo Popescu, la toate întâlnirile dintre transportatori şi autorităţi s-a manifestat ca şi un avocat al lui Adrian Popa, de aceea transportatorii bănuiesc că ar fi chiar partener al acestuia în afaceri, el având trei autobuze „acoperite”!

Lista şpăgarilor din Consiliul Judeţean este încheiată cum nu se poate mai frumos, secretarul judeţului, Laurenţiu Gavrilă fiind, de asemenea, arătat cu degetul de Adrian Popa. De altfel, în combinaţie cu Garofiţa, de la Primărie, Gavrilă a fost cel care a „intuit” hiba proiectului celor de la Mărăcineni şi, în loc să-i anunţe şi să le indice o cale spre rezolvare, a dat verdictul impus de mită: respins!

 

(Gigi Manole)

 

P.S.

Deputatul Marcel Ciolacu şi preşedintele CJ, Petre Neagu, au promis că vor rezolva în cel mai scurt timp problema cetăţenilor din comuna Mărăcineni, astfel încât şi microbuzele Maxi-taxi să îşi poată relua traseul. Oamenii cer ca cei doi şpăgari, Laurenţiu Gavrilă, secretarul judeţului Buzău, şi Romeo Popescu, şeful Biroului Transport public judeţean în CJ Buzău să fie eliminaţi din sistem!

De asemenea, navetiştii din Mărăcineni îl informează pe primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, că şi de această dată vinovată pentru declanşarea acestui scandal ar fi o anume funcţionară, Garofiţa, cea care, profitând de îngăduinţa  fostului viceprimar Bârlă, a făcut şi a desfăcut în transportul public local, urmărind să „rezolve” doar unele interese, mai ales că funcţionarea este „stimulată” şi de o legătură amoroasă pe care o întreţine cu un anume transportator.