Anunţul a fost făcut de preşedintele Consiliului judeţean Buzău, Petre Emanoil Neagu, la o întâlnire cu cetăţenii comunei Mărăcineni. Noul pod peste râul Buzău ar urma să fie construit anul viitor, zona aleasă pentru traversarea râului fiind pe locul
celor două foste poduri de pontoane, cunoscute sub denumirea de „podurile lui Băsescu”, după inundaţiile din 2005, când o parte din podul vechi a fost deteriorat de viitură, iar două dintre pilele de susţinere au fost anulate.
Evenimentul, la care a participat şi preşedintele Neagu, a fost ocazionat de încheierea lucrărilor în teren la proiectul pentru instalarea reţelei de alimentare a localităţii cu gaze naturale, în acest moment pe agenda constructorului fiind doar lucrări de ajustare a carosabilelor (refacerea asfaltului) şi a trotuarelor de o parte şi de alta a drumului judeţean care traversează comuna.
Discuţiile despre noul pod au fost iniţiate de primarul comunei Mărăcineni, Constantin Dumitru, care i-a cerut ajutorul preşedintelui Consiliului Judeţean, la un moment dat fiind vorba chiar de o participare financiară egală, între Primăria Mărăcineni şi instituţia Consiliului Judeţean. „Eu am discutat despre construcţia acestui pod încă de pe timpul amenajării celor două poduri de pontoane. Atunci am propus construirea podului folosind cele mai mari tuburi existente, asta pentru asigurarea traficului după calamitarea podului vechi, dar şi circulaţia maşinilor cu tonaj mare. Ulterior, am fi construit şi podul despre care discutăm acum”, spune primarul comunei Mărăcineni, Constantin Dumitru.
Cât despre utilitatea noului pod peste râul Buzău, studiile preliminare au arătat că zilnic, de pe Valea Slănicului, care înseamnă toate localităţile de la Mărăcineni până la Lopătari, inclusiv artera Săruleşti – Bisoca, ajung în municipiul Buzău între 15 și16.000 de autovehicule! De asemenea, devierea traficului pe noul pod cu ieşire în zona Dedeman, ar relaxa circulaţia pe podul vechi.