Share

neagu2.jpgDe altfel, problema ridicată de preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, economistul Petre Neagu, în faţa consilierilor judeţeni, la ultima rectificare a bugetului judeţean, nu era necunoscută. Din contră, impasul financiar era anticipat şi, s-a dovedit, că era doar o problemă de timp

 până ce lucrurile aveau să reclame gravitate. La Direcţia generală de Asistenţă Socială pentru Protecţia Copilului nu mai sunt bani pentru funcţionare! Nu sunt bani suficienţi pentru acoperirea salariilor şi a cheltuielilor de funcţionare până la sfârşitul anului. Problemele au fost semnalate de şeful Executivului judeţean încă de la începutul anului, când bugetul judeţului a fost alimentat de Guvern, pentru funcţionarea normală a instituţiei amintite, cu doar 30 de procente din necesar.

Situaţiile delicate apărute din primăvara acestui an au fost soluţionate de specialiştii Consiliului Judeţean punctual, astfel încât angajaţii să-şi poată primi salariile, iar copiii să poată beneficia de serviciile de care au nevoie, obligaţii pe care statul şi le-a asumat. 

La acest moment, însă, situaţia pare fără rezolvare, pe termen lung, pentru că nici la ultima rectificare a bugetului naţional nu s-au alocat banii necesari până la finele anului, iar asta în timp ce volumul de muncă la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului aproape s-a dublat în ultimul an. Petre Emanoil Neagu, preşedintele Consiliului Judeţean, în subordinea căruia se află instituţia de protecţia copilului şi asistenţă socială, a spus că aşteaptă ajutor de la Guvern.

„Trebuie bani pentru salarii, dar şi pentru celelalte cheltuieli necesare asigurării asistenţei beneficiarilor”,a fost semnalul de alarmă tras de preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, Petre Emanoil Neagu, în urmă cu câteva zile când a fost aprobată o nouă rectificare bugetară, locală, prin care s-au alocat noi sume către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Buzău. Însă, în ciuda celor peste 1,24 de milioane alocate recent, instituţia tot mai are nevoie de bani pentru a putea fi acoperite salariile şi cheltuielile de funcţionare până la finalul anului. Neagu a reamintit că toate aceste probleme financiare sunt rezultanta faptului că suma primită la alocarea bugetului, la începutul anului 2021, a reprezentat doar 30% din necesar.

„Probleme cu fondurile nu sunt numai la DGASPC Buzău, sunt la toate direcţii le similare din ţară, şi aşteptăm să vedem ce soluţii se vor găsi şi de la minister. Trebuie bani pentru salarii, dar şi pentru celelalte cheltuieli necesare asigurării asistenţei beneficiarilor. Până acum am reuşit să mai rezolvăm cu nişte sume din fondul de rezervă al judeţului, dar nu putem să facem asta la infinit. Am făcut demersuri către Guvernul României pentru că aşa este firesc. Am primit o adresă de la Ministerul Dezvoltării, noi am centralizat ce nevoi sunt acolo până la finalul anului. În primul rând ne trebuie bani pentru salarii şi funcţionare. Foarte clar! La începutul anului nu ni s-au alocat decât 30% din sumele necesare. S-a mai făcut acum o rectificare dar nu ajung banii nici pentru o lună. La Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Pentru Protecţia Copilului nu se plătesc doar salarii. Acolo avem cheltuieli şi cu copiii instituţionalizaţi cărora, ca la orice copil, le trebuie rechizite, îmbrăcăminte, medicamente. Avem şi căminele de bătrâni”,a spus Petre Emanoil Neagu, preşedintele CJ Buzău.