Share

bu1.jpgDintotdeauna omul a simţit nevoia să-şi exprime emoţiile, trăirile şi sentimentele prin artă, sub diversele ei forme, de la pictură, desen, sculptură până la scris şi film.

 De multe ori cuvintele sunt prea sărace sau insuficiente pentru a descrie ce simţi, ce trăieşti. Şi atunci devine cumva mai uşor să înfăţişezi celorlalţi ce este înăuntrul tău. Întotdeauna produsul artistic, oricare a fost el, a încercat să transmită o trăire, făcând apel la trăirile celorlalţi.        

bu2.jpgAstfel, elevii participanți la Proiectul ERASMUS+ PROJECT KA229 ,,School exchange about good practices in Special Needs Education” de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă, coordonați de cadrele didactice implicate în acest proiect, au realizat  adevărate opere de artă în cadrul WORKSHOPULUI,, Art therapy activities and self-expression through ar ”.

Activitatea de art - terapie desfășurată cu elevii Centrului Școlar de Educație Incluzivă Buzău a oferit acestora contextul de a se manifesta și de a se exprima liber și autentic prin intermediul tehnicii lui Henri Matisse.

 bu3.jpgColajul, utilizat ca modalitate de exprimare senzorială şi emoţională, a fost un mijloc prin care copiii au fost stimulați și ajutați să asimileze experienţele trăite, să dea sens lumii din afara lor, să devină conştienți de sine.

 De asemenea, mediul stimulativ și atmosfera relaxată le-a dat copiilor încredere în potențialul lor și în șansele lor de a fi vizibili și apreciați în lumea în care trăiesc. Prin intermediul acestei activități de art-terapie am urmărit descoperirea și antrenarea propriilor capacități ale elevilor noștri, a potențialului de schimbare, capacitatea de a se exprima liber, dezvoltarea creativității, satisfacția unui lucru făcut cu propriile forțe, încrederea în sine, sentimentul împlinirii, descărcarea tensiunilor, cunoașterea și învățarea unei game de abilități comportamentale necesare integrării în diferite grupuri sociale.

bu4.jpgÎn concluzie, dacă admitem că art-terapia este strâns legată de psihologia artei și încurajează autocunoașterea și creșterea emoțională aducând beneficii în dezvoltarea inteligenței emoționale, într-o dezvoltare echilibrată și armonioasă, în reducerea anxietăților, în rezolvarea conflictelor interioare și dezvoltarea stimei de sine, atunci practicarea acestei terapii - în vremurile în care elevii noștri nu mai au posibilitatea de a-și exersa și optimiza capacitatea de relaționare cu ceilalți copii sau adulți - vine să aducă acel zâmbet de dincolo de mască și acea lumină de dincolo de risipirile vremurilor fără îmbrățișări.

bu5.jpg